Bloggportalen statistik

fredag 18 november 2016

En regnig fredag och äntligen helg!




Skafferiet café i Kramfors










I dag har regnet bokstavligen ÖST ner!!

Jag började supertidigt på jobbet i morse och då hade det precis börjat regna. På iskalla vägar.
Halka med andra ord.
Försiktig körning och jag kom dit jag skulle.
Men...jag håller inte med alla andra att det är trist och tråkigt med regn och att snön har försvunnit!
Det gör ingenting alls faktiskt! Det är SKÖNT med många plusgrader och för mig får gräsmattorna gärna lysa gröna ett tag till. Vintern kommer! Var så säkra! Ju längre det dröjer desto bättre.

Jag tog med stora-och lilla P till "lillstan". Mest bara för att ta en fika någonstans.
Det blev mysiga cafét Skafferiet.
Premiärade med saffransbröd!
Sedan blev det middagshandling och inhandling av gott vin och glögg innan hemfärd.
Helgblommor stod också på inköpslistan förstås!

Så skönt att veckan är till ända. Det har varit lite segare vecka än vanligt.

Vi har ingenting inplanerat i helgen och det känns skönt!
November är en månad man kan få gå ner i sparlåga tycker jag!


Tänd nu riktigt många ljus och ha en riktigt mysig fredagskväll alla ni!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar