Lite oflyt

I dag efter jobbet hade jag och en kollega planerat att ta en fika på mysigaste cafét.
Besvikelsen blev stor när det var stängt!
I stället blev det en slätkopp kaffe på en lunchrestaurang.
Vi får göra ett nytt fikaförsök en annan gång.

Nu har det börjat snöa här också.
Låg bakom en långtradare på väg hem och det var sådan snörök så jag såg knappt vart jag skulle svänga av!
Jag kom på idag att jag skulle plocka tallkottar som jag ska ha i en glasburk med en ljusslinga.
Men som det snöar var det bäst att snabba sig ut och leta dom där kottarna.
I väg det bar till skogen innan det skulle bli mörkt ute.
Har inte tänkt på vart det finns tallar, men i skogen borde det väl finnas?
Jodå. Jag hittade en massa stora tallar. Sparkade omkring i snön under flera stycken, men inte fanns det några kottar inte! Har inte alla tallar kottar som de tappar? Det brukar ju ligga drösvis annars!
Jahapp! Får väl hitta på nåt annat till burken då.



I gårkväll gjorde jag en bondkaksdeg och jag har precis gräddat kakorna klara.
Tror ni dom blev fina?
Näää. Flöt ut och såg inget roliga ut alls. Typiskt mina kakbak!
Men smaken är det inget fel på i allafall.


   Bild från Lizzes kakbok ( hi,hi)

Nu ska jag inte göra något mer idag som kan gå snett.
Ska städa undan lite sommarkläder som tar plats. Känns liksom länge innan dom ska användas igen...

Ha en trevlig "lillördag"!




Kommentarer