Bloggportalen statistik

lördag 5 november 2016

Så skönt med helg!

Har kämpat mig igenom en dryg vecka med en förkylning som inte vill släppa taget.
Det känns extra skönt att det blir två dagars ledighet nu. Förhoppningsvis massor av vila och kunna bli kvitt snornäsan.

Det kom lite, lite snö i går eftermiddag. Som ligger kvar i dag i solens sken!
Trots sega, trötta ben och huvudvärk var jag tvungen att ge mig ut i solen en stund.
Tänk om det kommer mer snö! Jag som inte har plockat ett dugg pyntegrönt till jul och advent!
Det brukar ju vara hur lugnt  som helst att hinna med detta åtminstone november ut.
Utifallatt plockade jag lite lingonris (fast jag orkade inte gå ända till bäststället) enris och granris.
Fyllde eldkorgen ute med barrkvistar, men resten får vänta i påsarna till lite närmare advent.

Trots att jag är förkyld och inte kännder mig så pigg så ska jag koka mig choklad och bre några mackor och sätta mig ute på trädgårdssoffan. I solen och njuta!
Det kan bli den sista gången på väldigt, väldigt länge...

Fanny är här nu över helgen, men har åkt till stan med sin storasyster.
K är i garaget och "leker".

Ha en trevlig Allhelgona Helg alla ni!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar