Bloggportalen statistik

fredag 25 november 2016

Semester och adventsförberedelser

Morgonhimlen såg ut så här i morse. Skogsbrand eller soluppgång?
Strax därefter började snön singla ner. Det blev alldeles vitt!
Ett par timmar senare övergick det hela i regn.
Gör inget...



I dag har jag haft en semesterdag! Egentligen tycker jag inte det är "värt" att ta semestern den här årstiden.
Men det har varit ganska intensivt med jobb nu ett tag så en dag att vila huvudet på känns bra.

En mysig morgon i morgonrock och tjocksockar. Kaffe och tända ljus började jag min dag.
Sen Hollywoodfruar på TV. Ha,ha inget program jag direkt följer, men  kul att se emellanåt.

Sen började jag adventspiffa. Fram med alla ljusstakar. ALLA lyste! Wow liksom.
Trasslandet och svärandet med adventsstjärnorna som skulle upp. Det är samma visa varje år.
Jag blir SÅ irriterad över konstruktionen på dessa. SNÖREN som ska knytas i hop på sladden.

Adventsljusstaken är i koppar och har hängt med lääänge. Dekorerar med mossa och flugsvampar som man gjorde förr.

Sedan vi flyttade hit har vi haft adventsgran. En i hallen och en i rummet.
Inga ljus i som vi hade när jag var barn  (levande dessutom) utan jag knyter på band i stället.
Brukar variera lite. I fjol var det vita, tunna tygremsor som rosetter och i år röda band.

Till Lucia åker resten av grejorna fram. Inte mycket, men lite juligare saker.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar