Dagar mellan jul och nyår



Å vad jag gillar att vara hemma och greja med det jag vill!
Jag är ledig dessa mellandagar och det är otroligt skönt!

Någon mellandagsrea har jag inte varit på. Varför ska man i väg och trängas med en massa folk och köpa saker man inte visste att man behöver?
Just nu behöver jag inget- och skulle jag behöva något så skulle det knappast finnas på rean.

Men för att återkomma till det jag egentligen skulle berätta.

Jag har idag börjat snickra ett fågelbord!! Såå roligt!
Att fundera, mäta, fundera igen, rita upp och såga till. Inse att det det inte blir som jag vill. Fundera ett varv till och såga nya bitar.
Jag fick ihop hela fågelbordet idag och har nu grundmålat det. Ljusgrå linoljefärg.
Fågelbord måste väl inte nödvändigtvis vara röda!
Nu ska jag försöka hitta någon slags takpapp till taket och smala tunna lister.
Det borde finnas till övers någonstans.

Ser fram emot att få fylla det med frön och vänta på pippifåglarna!





Kommentarer