Bloggportalen statistik

onsdag 21 december 2016

En kväll med Lilla P


Efter jobbet på kontoret var jag till Gården och hämtade upp Lilla P och Fanny.
Det är bräda tider där nu.
Ombyggnationen i ladugården måste vara klar i morgonbitti då det blir slutbesiktning.
En massa att lägga sista handen vid är det såklart in i det sista!
Jag var och tittade idag och det ser jättefint ut!
Men ett litet stygn i hjärtat känner jag när det är så definitivt slut med mjölkkorna.
Jag har ju ändå levt med dessa kor i ur och skur i halva mitt liv!
Men nu är det en annan tid och nya möjligheter!

Vi tog som sagt med oss den lille hem.
Här har det varit bus och skratt, bokläsning, duploklossbygge och Babblarna-lek.
Nu ska han få somna här innan han blir hämtad av sin mor och far.

Å hörrni!! I dag kl.11:44 hände det! Solen stod på den allra lägsta punkten på hela året och nu har det vänt!! Dagarna blir långsamt längre i gen! Hurra!


                                        Bollibompadraken på TV är skoj!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar