GOTT NYTT ÅR!!

Sista dagen på 2016. Jag ska inte trötta ut er med någon resummé.

Jag brukar inte känna något speciellt att ett år tar slut och ett nytt börjar.
Det känns mer som att efter nyår börjar de tunga veckorna fram till våren. Det är nu kylan och mörkret börjar på allvar. Trots att dagarna faktiskt blir ljusare och längre.
Skulle lätt kunna snabbspola två månader framåt nu.

I dag däremot luktar det vårvinter ute!
Jag har joggat min favoritstig och det är sol, flera plusgrader och ljumma vindar. Ljuvligt!

Har ni några nyårslöften då? Jag brukar aldrig ha några.
Men nu när vi är klara med husrenovering och kan släppa det här med målarpenslar, byggdamm och snickarbyxor så kan jag äntligen få tid med annat.
Jag har ju gjort ett halvhjärtat försök med att downshifta sedan hösten, men det har väl gått sisådär.
Downshiftning innebär att man jobbar mindre men lever mer. Om man säjer så.
Kan göras på olika sätt, men min ambition med det hela är att jobba lite färre timmar och använda dom timmarna till det jag VERKLIGEN vill göra. Sådant jag mår bra av.

Bloggen kommer att handla mycket om det nästa år. 
Se där! En förnyelse på det nya året!

Nu inväntar vi goda vänner som kommer hit på lite glöggmingel.

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag alla mina bloggläsare!!


Mitt på dagen, och solen orkar knappt ta sig över bergstopparna.




Kommentarer