Bloggportalen statistik

fredag 2 december 2016

Gunghästen väntar




Här står gunghästen och väntar. Lilla P kommer snart hit.
Hans föräldrar ska på den traditionella julfesten på Järnsta förskola tillsammans med alla föräldrar och personal.
Där var vi också på julfest när våra barn var små. Nu är ena barnet vuxet och går på festen.
Men personalen är densamma (nästan)

Jag har jobbat extra på min lediga fredag. Har även hunnit med en prommis och städat huset.
Nu är det helg! Igen! Veckorna går ruskigt fort nu!
Man hinner liksom inte med på nåt vis. Vad det nu är man ska hinna med...
Man hör alla runtomkring tycka det är så mycket att hinna innan jul Med än det ena och än det andra.
Jag tycker tvärt om. Vad ska man göra?
Jag kommer inte på något vettigt alls att ta mig för den här årstiden.
Ute finns ju ingenting alls att göra. Förutom att promenera.
Baka? Göra julgodis? Baka pepparkakor? Pyssla?
Inget av det där tycker jag är särskilt kul.
Varför ska man baka kakor när man aldrig gör det annars? Vi äter knappt sånt.
Det får allt räcka med saffransbrödet jag bakade!
KNÄCK måste man ha! Och det bara på jul. Men det får bli senare, annars är det slut innan julen ens börjar...

Nä jag tänker ta det suuuperlugnt hela december. På sin höjd slå in julklapparna.
Tända ljus, dricka kaffe och glögg,spela julmusik och bara gå runt och lukta på hyacinterna.
Låter väl mysigt va?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar