I dag har vi firat en 2-åring! Samt kommit in i ett ledighetsflow

Lilla P fyller i morgon men vi firade honom i dag.

Vi blev bjudna på en jättegod traktortårta som Stora P hade gjort.

Presenterna från oss var bla en liten skottkärra och en snöspade. Det blev poppis!
Han började direkt skyffla i olika saker på skottkärran och så gå i väg och tippa av.
Ha,ha bondunge!
Inte nog med det - ganska snart skulle skruvmejseln fram och börja skruvas i skruvarna på skottkärran.
Också det bondetypiskt! Grejerna går ju bara ett tag, sen måste man börja skruva.





Vi lånade Kajsa( hund )sedan i går.Hon fick följa med på en liten springtur i dag på förmiddagen.
Det blir ju dåligt med motion för henne nu när P har foglossning.
Men det är bara kul att ha henne med på springturerna.
Jag ska försöka ta med henne på åtminstone ett par turer i veckan i fortsättningen.

So vanligt har helgen susat på i onödigt snabb fart och som vanligt känns det extra motigt att börja jobba när jag har varit ledigt lite längre (tre dagar)
Ju mer jag jobbar desto mer kan jag jobba. Konstigt det där. Det borde ju vara tvärtom!

Jag har väldigt lätt att snabbt komma in i någon slags ledighetsflow.
Det behövs verkligen ingen nedtrappning och dyligt för att kunna varva ner.
Det är nog från bondetiden.... När man hade typ EN ledig dag på ett halvår.
Då var man tvungen att utnyttja dagen till max med ledighetskänsla om man överhuvudtaget skulle få nån.

Söndagkväll är mysig på sitt sätt. Middag och lite häng i soffan.


Hoppas vi alla får en trevlig arbetsvecka!


Kommentarer