Blogglista timeflies






Jahapp då blev man sjuk då. Feber och orkeslös.
Har faktiskt inte varit hemma från jobbet en enda dag sedan hösten 2015 så det är egentligen inget att hänga läpp för. Nackdelen med två jobb är att det blir två karensdagar.
Men jag är evinnerligt tacksam för att man har möjligheten att få stanna hemma och vila när man är sjuk.

I bland kan jag önska att jag också kunde få bli lite sjuk och ligga i soffan och kolla på TV på dagarna, men DET kommer jag aldrig mer att tänka! Det är absolut ingenting att stå efter!
Verkliga-och overkliga tankar dök upp mellan TV-tittande och sovande. Det kunde gå flera timmar från tanken på att hämta ett glas vatten tills jag verkligen gjorde det.
Ute skiner solen och det verkar vara riktigt vårväder, men jag bryr mig inte om det heller.
Orkar knappt titta ut.

Det mesta av febern har gett med sig i dag så nu orkar jag öppna datorn och surfa runt.

Hittade en massa olika blogglistor. Jag har aldrig haft någon blogglista här så det kan ju passa med den sån nu när jag inte kommer på något annat att blogga om.

Timeflies

1. Vad är ditt förhållande till tid? Tid har alltid funnits-och kommer alltid att finnas. I evigheters evigheter. Det är upp till var och en hur man vill använda den.

2. Vilken tid på dygnet gillar du mest?  Kvällen. På mornarna har jag svårt att komma igång med att göra någonting när jag är ledig, men kan sätta igång med saker på kvällarna.

3. Vilken veckodag gillar du mest?  Min lediga fredag jag har varannan vecka. Den är guld!
Då försöker jag inte ha några måsten inbokade utan är vikt för roliga, må bra aktiviteter.

4.När går tiden som snabbast? Jag tycker tiden flyger fram hela tiden.Men sommaren susar på i alldeles för hög hastighet.Ena dagen plockar man tussilago och den andra är det dags för lingonplockning. Känns det som i allafall.

5.När går tiden som långsammast? När man sitter och väntar på någon/något. Då kan en kvart kännas som en hel evighet.

6. Hur länge tar det för dig att sminka dig? Inte lång stund alls. Lite fuktcreme och mascara till vardags. Känner att jag skulle vilja engagera mig mer i vardagssminkningen, men jag ids helt enkelt inte. Använder hellre den extra tiden det tar till att sova i stället.

7. Vilken tidsepok skulle du vilja leva i? 20-talet! Tänk att få klä sig i 20-talskläder och dansa charleston! Undrar förresten varför aldrig 20-talsmodet har kommit tillbaka? Det snyggaste ju!
Men det är bara det ytliga som kläderna och musiken jag vill uppleva.20-talet var väl annars en ganska tung period.

8.Äter du snabbt eller långsamt? Långsamt! Måste tugga väldigt noga för att kunna svälja! Det är ett väldigt bestyr att svälja ens en liten tablett.

9. Vad gillar du mest att lägga ner tid på?  Vara ute! Antingen det gäller att vara ute i naturen, hålla på med trädgrårdsarbete, träna eller bara sitta i solen. Men det gäller INTE i kallt och ruskigt väder!

10. Vad gillar du minst att lägga ner tid på? Jobba! Ha,ha..De tar alldeles för mycket tid.
Annars är städa/tvätta bilen ,klippa gräsmattan och tvätta fönster något som är skittråkigt.

11. Vad lägger du helst pengarna på?  Resor-upptäcka nya platser. Fast nu börjar det bli så oroligt i världen så det känns inte tryggt att resa längre. Men man kan hitta smultronställen på nära håll också.
Skor kan surfa runt på nätet och hitta fantastiska och dyra! skor. Köper sällan för tyvärr är tillfällena alltför få för att använda dylika skor. Man kan väl inte komma trippande på högklackade,iögonfallande pumps på affären eller jobbet precis. Eller kan man...?? Men jag SKULLE kunna lägga pengar på skor!


12.Vad lägger du helst inte pengar på?  Bilen! Tråkigaste utgifterna de luxe. Både ägandet och verkstads/service/bränslet kostnaderna. Inte värt pengarna på en fläck!
Hur skulle det vara att köpa en skrotisbil för ett par tusenlappar och hanka sig fram med den?
Går den sönder köper man bara en till likadan. Kostnaden kommer ändå att ligga långt under vad en ny bil kostar.För mig skulle det duga bra!
Skulle aldrig komma på tanken att köpa en ny bil för flera hundra tusen. Snacka om kapitalförstörning!
Elektronikprylar, som tex flaschiga TV med dyra abonnemang och tjänster, musikanläggningar,högtalare osv går fetbort Vi har bara en gammal radio som vi kanppt ens har på.
En enkel TV med billigaste utbudet som går att hitta.

13.Vad gör du om tio år? Verkligen ingen aning. Men hoppas att jag bytt jobb. Inte för att jag inte trivs med det jag gör nu, utan för att få prova någonting annat. Lära mig något nytt!

























Kommentarer