Jag såg en BOLID!


Strax före klockan sex på onsdagmorgonen klev jag ur bilen på jobbet i Ullånger.
Då fick jag se ett stort grönvitt klot med en svans susa ner från himlen!!
 Den försvann bakom bostadsområdet som ligger ovanför.
Man väntade sig en stor smäll, men det förblev alldeles tyst.
Jag måste naturligtvis googla på detta sedan och kom fram till att det måste ha varit en meteor.

I går förmiddag pratade de om det här på lokalradion. Det var en kvinna i Sundsvall som också hade sett den.
Men nu fick man veta att det var en BOLID. Jag har aldrig hört talas om det förut, men det är tydligen en större och ljusstarkare variant av meteor.

Det hela gick så fort så jag hann inte ens tänka på att ta en bild.
Men har hittat en på nätet som ser ut precis som den jag såg!


Är det någon annan som såg boliden i onsdags?


Kommentarer

Skicka en kommentar