Att göra ingenting





När jag är på jobbet så planerar jag att göra massor av saker när jag kommer hem.
Ofta genomför jag det jag har tänkt men lika ofta rinner allt ut i sanden.
Både på gott och ont naturligtvis.

Kvällens sysselsättning:


  1. I dag hade jag träningskläder med mig för att stanna i Åsäng och springa med deras hund.
  2.  Jag har även tänkt baka några goda kakor eller nåt annat att ha som "bjud"när det kommer någon på besök. 
  3. Paraffinera skidorna står också på "attgöra" listan. Det börjar bli dags att dra på dom ett lager paraffin igen för att inte tappa det bra glidet.
  4. Pelargonerna hade jag tänkt klippa ner i kväll och plantera om skotten i nya krukor.


Jahapp hur gick det då, med ambitionerna?


  1. Jodå. Jag åkte till gården och tog en kopp kaffe i kökssoffan. Snusade lite på lilla H och lekte bus med lilla P. Det var ju rackarns kallt ute! Blåste iskalla vindar!! Näe, ville inte alls ge mig ut. Ganska lätt att hitta en bra undanflykt också. Har ju faktiskt åkt skidor två dagar i rad, 8 km åt gången och i fredags sprang jag nästan en mil. En vilodag är faktiskt på sin plats! Så det så!
  2. Det bidde inga kakor heller. Vetemjölet räcker inte. Inte tänker jag åka två mil tur och retur bara för att köpa det, när det ändå kommer hur många dagar som helst som jag kan baka kakor på. 
  3. Paraffinera skidorna går fetbort i kväll. IDS helt enkelt inte! Är det något som är urtist så är det det. Jag måste samla väldigt mycket pepp innan jag ens plockar fram grejerna. Det får bli till helgen. Kanske...
  4. He,he, Det blir ingen pelargonplantering heller. Jag HAR faktiskt varit och hämtat jordpåsen. En påse oöppnad sedan i fjol. Men det var FEL sorts jord!! Jag behöver ju blomjord och den i påsen är såjord. Övervägde ett tag om jag skulle köra med den ändå, men nä jag vill använda riktig jord. Om jag känner mig själv rätt så kommer dom att få stå i såjorden resten av sommaren annars...


Summa summarium: Ingenting av mina föresatser kom till skott i kväll, men vilken TUR. Nu har jag ju något att göra en annan dag!

I stället ska jag försöka trolla fram någonting till middag. K är ute och skidar i spåret han.
Bryr sig inte alls om isiga vindar...

Sedan tänker jag dörna ner i soffan och kolla om det är nåt att se på TV. Om inte får det bli en god bok uppe i sängen i stället.

Go´kväll på er alla!


Kommentarer