Ja hej och hå!

Lite tyst här på bloggen ett tag.
Det har varit mycket på agendan den här veckan.

Jobb, kvällsföreläsning, hemmakontoret på kvällstid,försökafåinliteegenträning, helgstädning,biobesök, äta gott på restaurang med vänner och så i dag årsmöte med byföreningen.
Inga döda punkter alls som ni förstår!
Liiite surt att behöva sitta inomhus i dag när solen passade på att skina som mest, men det kommer väl fler fina vårdagar kan jag tro.
Nu har jag fått förtroendet att vara föreningens kassör!
Spännande och kul! Jag gillar ju nya utmaningar!

Kommande vecka blir det möten VARJE kväll! Både om det ena och det andra.
Hur kunde det bli på detta viset?? Jag som ska downshifta!!!
Men somliga möten är självförvållade och roliga och då räknas dom inte som en belastning.

K har röjt ner mot träsket och gjort så fint! Nu har det blivit en stor vedhög inför nästa vinters vedspiseldning. Han jobbar med att kapa veden just nu.
Sedan får vi hjälpas åt med klyvningen och staplingen.
Jag tycket det kan vara ganska kul att jobba med veden.
När vi bodde på gården hade vi vedeldning som uppvärmning av huset. Då behövde man göra MÅNGA pallar ved, som skulle räcka hela året. Då var det inte lika roligt. När det liksom aldrig blev färdigt någongång!
Nu gör man ju bara litegrann. Man eldar ju mest bara för mysfaktorn. Givetvis blir det ju varmt och skönt i köket också, men det är ingenting man måste göra!

Jag hade planer på att pimla i helgen. Det var jättelängesedan sist! Vore kul att få lite fisk till katterna, ELLER lösa fiskekort och dra upp en röding till middag!
Nu blev det inte så eftersom helgen var tillräckligt fullbokad ändå. Dessutom har vi inte haft några snälla vindar här för att det skulle vara skönt att sitta oskyddat ute på en is!
Förhoppningsvis kanske man kan önska att det går att komma ut till ett borrhål nästa helg i stället.

Jahapp! Lika fort som helgen kom, lika fort är den slut. Men jag är evigt tacksam att överhuvudtaget få vara ledig varje helg!
Jag skulle inte ORKA jobba på helgerna längre. Den tiden är definitivt förbi.

Jag önskar er alla en trevlig söndagskväll och en kommande bra arbetsvecka!


                                                                     Årsmöte



                                           Utsikt från köket/altanen



Kommentarer