Någonting jag inte visste att jag saknade




Ännu en fantastisk dag!
På förmiddagen var vi och åkte skidor i ett annat spår än "hemmaspåret".
Ett spår som ligger närmare Gården och där jag åkte jättemycket när vi bodde där.
Så fina spår det var i dag alltså!
Vi passade på innan solen skulle värma alltför mycket och göra det mer svårvallat.

Jag har precis köpt ett par skidglasögon och jag premiärade med dom idag.
Jag säjer bara !!!!!
Vilken grej!

Jag har besvär med rinnande ögon, speciellt när det är kallt och värst är det i utförsbackarna naturligtvis.
När det är stark sol brukar jag ha vanliga solglasögon, men det blir ju rackarns med imma på insidan och det är ju hur irriterande som helst!
Därför brukar jag köra utan, men då svider ögonen på kvällen om det varit jätteljust ute.
Inte bra alls!

Därför slog jag till med att beställa ett par riktiga skidglasögon.
Ett verkligen bra köp!
Tre olika linser följer med. Solglas, genomskinliga och gula.
Någon som vet när man ska använda de gula? Jag har ingen aning faktiskt.

Jag beställde mina glasögon här Finns många olika sorter att välja på.

Nu är K i bybastun, precis som han brukar på lördagseftermiddagarna. Lite snack och skvaller med gubbarna.
Jag sippar på ett glas vitt och bloggar .
Vi får hoppas på en lika fin dag i morgon också!

Trevlig lördagskväll!!





Kommentarer