Så blev det skärtorsdag



Under en period samlade jag på tuppar. Detta är en av favoriterna. En dalatupp från Nusnäs.
Den brukar inte behöva åka ner i påsklådan utan får stå framme året om.


Ute är det så grått och så kalla vindar att man tror att vintern har kommit tillbaka.
Nu när det är sen påsk i år så hade i alla fall jag trott att man skulle få några härliga lediga dagar med fint vårväder och lite värme.



Jag gick lite tidigare från jobbet i dag.
Klädde ut mig till påskkärring och knackade på hos Lilla P. Hade med mig en liten påskpresent också.
Kul att han blev glad och inte rädd för den där tokiga gumman som kom in!
Har tyvärr ingen bild, men om ni kikar in på Lilla P.s mammas blogg kanske det finns någon bild där så småningom .Hennes blogg hittar ni på www.mittlivsombonde.se

När jag kom hem satte jag mig vid köksbordet med favorit tidningen och en kopp kaffe.
Påskledigt! Ingenting alls inplanerat. Såå skönt!

Hoppas ni också får vara lediga i helgen!!




Kommentarer