Hotelltips i Stockholm

I vanliga fall brukar vi bo på hotell runt centralstation när vi är på Stockholmsbesök.
Det brukar vara smidigast så.
När vi hade en weekend i december bodde vi för omväxlings skull på Söder i stället.
Mest för att jag ville ha lite nostalgi. Jag bodde och jobbade i Stockholm på åttiotalet och det var just på Söder. Sedan dess har jag knappt varit där så det var verkligen nostalgi. Mycket hade såklart förändrats.

Den här gången valde vi att bo på Östermalm.
Kan verkligen rekommendera det hotellet vi bodde på. Elite Eden Park Hotel på Sturegatan.
Alldeles intill Humlegården.
Ganska lugnt område, men ändå jättenära till allt.


Hur klantigt att inte fota inifrån rummet, men badrockarna och tofflorna blev det iallafall en bild på.




Hotellet har en Asien inspirerad restaurang där man även åt frulle. Väldigt fräscht och alldeles lagom med frukostmat.
I direkt anslutning till hotellet finns även Bishop Arms.




På fredagskvällen hörde vi musik utanför hotellet och bara ett stenkast bort, i Humlegårdsparken fanns en liten utebar.
Hur mysigt var det inte att sitta där i skymningen och sippa på ett glas rosé och känna doften av tulpanerna!

Japp nu har ni fått några Stockholmstips av mig.
En stad jag faktiskt gillar!


Kommentarer