Linoljefärgsmålning

Vilken eländig vår vi har! Kallt så in i vassen!
Har ingen inspiration för fem öre att vara ute och greja.
De stackars penseerna jag har satt ut är alldeles stelfrusna på mornarna och vem är inte det?

Vi har inte testat gräva något mer där växthuset ska stå. Tjälen är säkert kvar.
Jag har ju alla fönstren inne i magasinet. Tänkte hålla till att måla därinne när det blir lite varmare.
Men det blir ju aldrig varmare!! Linoljefärgen torkar långsamt i normal temperatur så hur sakta kommer det att gå nu!! När det till och med är MINUS på nätterna!!

Nu har jag gjort det jag INTE ville göra....släpat in alla fönster till huset. Kånkat uppför trappan och in till "stök/målarrummet.
Man vill ju liksom ha det färdigt någongång!

Fick hem min färgbeställning härom dagen. Det blev varmgrå linoljefärg från Ottosson.
Funderar på att måla HELA växthuset i den grå.
Vad tror ni om det?



Känslan när man öppnar en färgburk. Röra om den gräddiga, lena färgen som doftar så underbart av linolja. Man har nästan lust att ta sig en slurk!

Varv två klart!

Kommentarer