Sådd mitt i röran

Jahapp! Så var den midsommarhelgen avverkad då.
Inte blev den en midsommar som man önskar att det ska vara. Varmt, sol, båtturer, bad, grillkvällar ute på altanen och annat supersomrigt.
(dom är sällsynta men i fjol var det faktiskt en sån midsommarhelg)
Med regn och rusk var det bara att försöka gilla läget ändå.

I går var jag ute i full regnmundering och sådde i odlingslådorna. Jag vet! På tok för sent!
Det skulle ha varit gjort för en och en halv månad sedan. Men jag har liksom inget att förlora. Blir det inget så blir det inget. Inte mer med det. I år.

Jag sådde skärbönor. Både gröna och gula. Kan gå. Eftersom de vill ha varm jord och får inte sås för tidigt.
Ruccola. Kan också gå, eftersom det kan man så i omgångar hela sommaren.
Rödbetor. Mer tveksamt...
Mangold. Har jag ingen uppfattning om eftersom jag aldrig odlat det förut.
Sockerärtor.Kan också gå, eftersom de inte brukar vara så nogräknade.
Ringblommor och blåklint borde väl hinna blomma?

Förra veckan planterade jag ut grönkålen och squashen som jag förodlat inomhus.


I dag blev det en tur till Birsta med mina döttrar och barnbarn.
Gjorde lite fynd där bland perennerna, men mer om det en annan dag.
Nu blir det en kvällskaffekopp och lite Barnaby på TV!

Kommentarer