Rabatten klar på rosens dag!

Är det inte bra tajmat?
Att få rabatten klar och plantera nya rosor just på rosens dag!

Jag köpte både rosor och perenner (krukade) för ett tag sedan och de har jag haft stående i skuggan bakom huset.
Jag kan tänka mig att de drar en suck av lättnad nu, att få bre ut sina rötter i fin gödslad mulljord.

Det känns jätteskönt att ha gjort den jobbigaste delen av trädgårdsanläggandet nu.
Fast växthuset ska ju på plats också och det är inte så bara, kan jag tänka mig.


Den här rosen heter Astrid Lindgren. Den andra jag planterat heter Bonica.
Perennerna är blå riddarsporre, cerise höstflox och rosa blodnäva.




Jag har grävt bort all grästorv. En skopa full blev det!

Sedan har jag kört på ett antal skottkärror brunnen kogödsel och ännu fler kärror ogräsfri matjord.


                                                                    Så här blev det!    
Tanken är att färgerna på blommorna ska gå i blått, vitt och rosa.

Kommentarer