Oktoberlördag i växthuset


Solen tittade fram efter lunch och då satte jag mig i växthuset med en kopp kaffe och den nya anteckningsboken jag köpte.

Så ljuvligt härinne!!

Antecknar årets sådder och planteringar. Skriver även upp hur det gick med skörden och vad jag ska tänka på till nästa år.


Bland annat ska jag inte så några blommor i odlingslådorna.
All yta ska maximeras till grönsakerna.
Nästa år ska även morötter odlas. Mycket!
Bönorna som inte blev något i år ska få en ny chans. Det är inte svårt att odla bönor.
Men det bör vara varmare både vid sådd och resten av sommaren om de ska må bra och växa.
För det är väl solklart att det blir en varmare sommar nästa år?!!


Gjort anteckningar om vart alla blomsterlökar befinner sig.
Det kommer man aldrig ihåg annars!

Skrivit upp vad som ska införskaffas nästa vår. Både växter och saker.
Skulle bla vilja ha en liten fontän eller rinnande vatten i anslutning till växthuset.
Ska klura lite på det i vinter.

Ha en trevlig lördagskväll.
Nu ska vi gå bort på middag!

Kommentarer