Konst, loppis och café i byn




På ett och samma ställe i helgen.

På cykelavstånd och vänner till mig som arrangerat.

Att Anna är en duktig konstnär visste jag ju, men WOW vilka vackra tavlor hon ställde ut!


                                                                                                Tavlor av Anna Lindvall

De flesta motiven är tagna från hennes gård.
Tex en gammal stol stående i den gamla logen bland gammalt bråte med solljuset silande in genom den skeva dörren.
Ett par stövlar stående i en trappa.
En glasskål stående i ladugårdsfönstret bland spindetnät och det fina ljuset silande in så vackert, så vackert.
Fina naturmotiv finns också med. Fångat med ljus och färger på pricken som jag gillar.

Jag kände att jag bara måste köpa en tavla!
Men så svårt att välja ut...



Det blev den här som fick komma och bo hos oss.

Hur mysigt var det inta att sitta ute på gården och fika de smarrigaste kakor och dricka kaffe på gården full med blommande blåklockor!
Några loppisfynd blev det också såklart.
Visar dom en annan gång.


Annars har det varit fullt upp i helgen.
K har mest hållit till på vedhögen och i går gjorde han klar båten för sjösättning.
Så i dag åker den i sjön!
Förhoppningsvis kan vi få till lite ledigt nu och några riktiga semesterdagar!

Jag har NÄSTAN gjort klar min "snickring" nu,
Fattas en grej som jag ska köpa idag.

Ha det i sommarvärmen!!

Kommentarer