Dessa underbara kvällsdopp




Alltså. Hur härliga är inte kvällsdoppen på Badhälla?!
Jag vill inte förstå att detta snart kommer att vara över och förbi.
Tänk om detta kunde få vara för evigt - det varma vattnet och de varma kvällarna.

Så fantastiskt magiskt egentligen. Att cykla dit och simma lite i solnedgången.
Att riktigt pränta in i minnet det stilla vattnet, de disiga rosalila färgerna som målar bergen i soldis,
Dra in den speciella doften av sommarsjö i kvällen.
Att ljudlöst glida fram i vattnet med stora armtag.
Cykla hem med blött hår. Utan att frysa det allra minsta.
Kvällsritualen med en kopp te på altanen medan det mörknar.
Ett av det bästa med sommaren tycker jag.
Så enkelt.
Så lättillgängligt.
Att ta vara på de stunder som finns.
Mitt framför näsan.

Hoppas att jätten väntar länge till med att kasta i kallstenen!!


Kommentarer

  1. Herrejösses vilken fin bild den översta i inlägget!! Fick mig ärligt talat att dra efter andan! Annars är man ju bortskämd nuförtiden med att se miljoners av vackra bilder på internet så att man nästan blir lite "blind" för dem, men den här var verkligen helt underbar!
    Skulle kunna ha den som fondvägg eller stoor plansch! Lövverket mot den "rosaaprikosa" himlen, bergen i bakgrunden och färgen på vattnet....! Ser nästan ut som Afrika eller nåt :) och det kan man ju nästan säga att det är härhemma i Sverige nu! Rena Afrikavärmen! Härligt :)! Var rädd om den bilden!
    Britta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så hemskt mycket! 😊Ja detta var verkligen en helt magisk kväll. Bilden är tagen i stundens ingivelse med mobilen! Önskar jag fått med ljuset och färgerna mot bergen när jag simmade också, men lite VÄL vågat att ha med mobilen dit 😏

      Radera

Skicka en kommentar