Det blev mycket värre....

Vid elva tiden tilltog blåsten alltmer. Precis när jag lagt mig försvann strömmen.
Vårt sovrum på övervåningen ligger precis i den del av huset där vinden låg på som mest.
Det pep, tjöt och knakade i vägg och fönster. En fönsterhake slog mot fönsterblecket hela tiden.
Hade jag öppnat fönstret har det nog flugit all världens väg! Emellanåt lät det som en visselpipa!
Det var helt omöjligt att kunna somna.
Strax efter tolv tog jag täcke och kudde och gick ner och la mig på soffan i stället. Det var inte lika mycket oväsen där, men nästan. Vårt hus ligger helt öppet mot väster. Det håll vinden kom ifrån.
Jag kunde inte somna nu heller så jag virade om mig täcket och smög runt i huset och spanade ut genom fönstren. Månen tittade fram emellanåt genom molnen.
Tänk om man skulle gå ut!! Tanken fanns, men jag tordes inte riktigt ändå. Mest för att OM nåt skulle hända, tex bli knockad av nåt kringflyende föremål, hur dumförklarad blir man inte då?
Vad man ska ut och göra mitt i natten! I värsta stormen dessutom.
Det har varit strömlöst hela dan och är det fortfarande. Iskallt i huset!!
Det blir övernattning hos Paulina och Charlie i natt.
Krister ska sova på brandstation som telefonvakt. All telefoni är utslagen, så det måste finnas någonstans att åka om man behöver ringa efter hjälp.
På Åsäng Gård har man ström och kossorna har nu fredagsmys efter kvällsmjölket!


Denna bild av månen fångade jag med mobilkameran i natt

Kommentarer