Intensiv dag som avslutas med en storm

Torsdagar jobbar jag på förskolan till efter lunch. Då kastar jag mig i bilen och åker till nästa jobb
på kontoret. I dag fick jag även åka tillbaka igen efter avslutad dag eftersom vi hade personalmöte.
Vi avslutade mötet med en "paketlek". Jag fick en liten ficklampa och en påse julte.
Nu sitter jag nersjunken i soffan med jultet i kannan och ficklampan redo för eventuellt strömavbrott. Ivar är nämligen ute och härjar runt knutarna! Det blåser så det knakar i vårt gamla hus. I skrivande stund försvann bilden från TV:n. Blåste antennen ner tro?
Såna här gånger tänker jag på alla mjölkbönder. Hoppas alla har riggat sina elverk.
På Åsäng Mjölkgård har dom gjort det i alla fall :)
Jag tänker sitta här och slappa en stund till. Jag borde göra iordning matlådan tills i morgon, men jag tror jag hoppar det. Kan äta kallköttbullar direkt ur paketet....


Kommentarer