Humlor till tusen och en gök!

Vi har en friväxande hög häck utmed vägen. Sibirisk ärtbuske tror jag det är.
Den är nu översållad av små gula blommor (som blir ärtskidor på hösten)
Där verkar humlorna trivas! Det är säkert flera hundra som surrar runt från blomma till blomma!
Det hörs ganska mycket! Det låter som en motorbana på lite avstånd...
Trots detta störs vi inte alls av humlorna. Ingen kommer in i huset och ingen besvärar oss när vi är ute heller. Dom håller sig i buskarna.

En annan kul grej! När jag stod ute på ställningen och målade i kväll såg jag en gök!
Först satt den i ett träd väldigt nära och ""ko-ko-ade. Sen flög den plötsligt förbi under tiden som den lät till ett annat ställe där den slog sig ner i en gran .Häftigt! Jag har aldrig sett en gök förut
.Den här var ungefär lika stor som en kaja och hade ganska lång stjärt. Jag trodde gökar var mycket mindre. Som göken i ett gökur! Ha,ha.


Kommentarer