Att ta vara på de bästa stunderna

Onsdagar är min bästa vardagsdag. Då kommer jag hem halv två och tycker jag har en enormt lång ledig eftermiddag framför mig. Just det där att ha fri tid hela eftermiddagen och kvällen är något jag sällan haft. Som bonde hade man ju som mest att göra då. Oavsett veckodag.
Vi har haft ännu en vacker sensommardag. Eller är det höst??
Jag hade jättemånga saker på min "att göra lista" som jag hade tänkt få gjort idag. Mest inomhusgrejer. Men strunt i dom! Nu vill jag ta vara på de sista dagarna det är sol och varmt.
Jag började med en kopp kaffe ute på altanen innan jag målade överliggaren på räcket en andra gång.
Nu får det vara färdigmålat utomhus för i år!
Sen satte jag mig på cykeln och trampade till Butjärn, ca 7 km härifrån.
En pytteliten badsjö med bryggor, rutchkana, gungor och sandstrand. Det var helt otroligt fint där i eftermiddag! Jag satte mig på bryggan och åt en banan. Vattnet var spegelblankt och det var varmt som på sommaren! Cyklade i shorts och linne och det var bara ljumma vindar. Trots att klockan var runt fem.
.
Nu tar jag itu med sakerna jag inte gjorde idag. Bla bokföring......

Kommentarer