Fullt upp i finvädret

Det blir glest mellan inläggen här nu. Vi har ju fått sommarvärme och sol igen!
Nu gäller det att ta tillvara på den tiden och få undan en massa som bör göras innan hösten slår till på allvar. Två kvällar har jag skrapat färgstänk på fönstren och tvättat dom.( Vi täckte dom inte när vi målade huset ) Det är inte mycket färg alls, men det tar sin lilla tid ändå eftersom det är så många rutor. Passar på att tvätta emellan och insidan också när man ändå håller på. Jag avskyr att tvätta fönster när det är kallt!
I morgon jobbar jag min kortdag. Slutar kvart i två. Då borde daggen vara borta och vara ett par timmar kvar innan det blir fuktigt igen så då tänker jag måla knuten och de nya brädorna på gaveln.
Men inte är det bra att måla den här årstiden inte!
Fönstren är grundmålade och nu ska jag kitta dem innan det är dags för sängen.

Godkväll på er!


 
Det blev så fint med renfana i Höganäskruset placerat på vedspisen

Kommentarer