Vilken påskhelg!

Om man ska rangordna årets helger så kommer påsken först för min del.
Det är helgen jag förknippar med VÅR! Tycker om att fixa och dona med påskris, ägg och de färger som hör påsken till. Gul, orange, lila, ljusgrönt.
Då brukar jag sätta ut kruka med någon blomma ute på trappen. Oavsett när påsken infaller brukar det oftast vara bra väder. Ifjol var påsken senare och då var det nästan sommarvarmt.
När den infaller i mars brukar det vara snö och skidåkning och pimpelfiske. I år är det någonting mitt emellan.
I går gick vi en promenad upp till Sällsjön. Åtta kilometer fram och tillbaka. Solen sken och vi hade såklart fika med oss.
Det händer inte så jätteofta att vi kan samlas hela familjen nuförtiden, men i gårkväll var alla här och åt påskmiddag.

K har börjat vårrusta båten och var idag ner till Birsta en sväng för att köpa lite saker till den.
Jag hängde också med och fick med mig lite småsaker hem. Några tröjor, blomkrukor och fröer.
Nu ligger en kyckling på stekning i ugnen och sprider en underbar vitlöks/krydddoft i huset.
Ett glas gott rött vin är uppslaget och helgen fortsätter med ännu en ledig dag i morgon!





Kommentarer