Skrapa,skrapa,skrapa

Nu har jag äntligen fått kväll efter en lång, intensiv dag.
Vi hade hyrt en skylift idag och redan i morse var vi ute och skrapade på husväggen.
I värsta stormen! Det har blåst precis hela dan!
När vi var färdiga med skrapandet blev det tvättning av samma vägg. Då blåste det om möjligt ännu värre! Kallare vind var det också. Molnen började dra ihop sig från alla håll och vi ville verkligen bli färdiga innan regnet skulle börja vräka ner.
Fanny lagade middag, så det var härligt att ta en dusch och sätta sig vid dukat bord när det var klart.
Paulina och Pontus kom på besök. Charlie ville inte slita sig från hockeyn på TV.n och Paulina är lika ointresserad av hockey som vi övriga i familjen (det är visst VM...)
Sen var det bara att pallra sig till kontoret och göra lite jobb för gårdens räkning och K begav sig till Ö-vik för att lämna tillbaka skyliften. I 30 kilometersfart...
Men nu tänker jag ta mig till sängen och läsa lite innan jag stänger ögonen. Tänkte ta en semesterdag i morgon men det ska visst regna och då kan jag lika gärna jobba.


Såna här gånger önskar man att vi hade köpt en liten, liten stuga i stället.

Kommentarer