Välförtjänt soffhäng

Jag har känt mig frusen och trött hela dan. Hade verkligen ingen lust att springa orientering i kväll.
Men Fanny ville åka och då kände jag att jag inte kunde fega ur.
Nu ångar jag inte alls att jag tog mig i kragen och for.
Har sprungit över en timme i regnvåt skog. Genom hyggen, banat genom tät skog, över dyngsura myrar, uppför steniga backar och så sprungit fort på knaggliga stigar.
Skorna  var tunga av vatten och kläderna dyngsura.
Jag är inte så bra på själva orienterandet. Gör ganska många missar på kartan, och kan inte alls mäta mig med alla andra duktiga orienterare.Men det är grym träning!
Det känns så bra att komma hem och ta en varm dusch och en kopp te nersjunken i soffan.
Har nu kollat på dottern och mågen (och korna!) på Unga Bönder.
Lite tråkigt att det var sista avsnittet. Det fanns så mycket mer filmat.Vi får hoppas att det blir en uppföljning! ;)

Nu kallar sängen. Natti natti!

Kommentarer