Fredagseftermiddag

Det är SÅ värt att sluta jobbet klockan två på fredagar. Jag ångrar verkligen inte att jag valde bort lite tid för att unna mig det.
Livet är för kort för att arbetas bort.
Jag tycker om att ha eftermiddagen fri. Helst vill jag inte åka och göra en massa ärenden då,om jag inte måste.
Jag vill åka direkt hem och börja "greja" med nåt.
I dag har jag klippt gräset och städat ute i förrådet. Vi har ett stort förråd i två våningar.
Däruppe är det nästan tomt och därnere står det massor av saker framför dörren. Typ!
Vinterdäck, tre cyklar,en spark, gräsklipparen, tomma bränsledunkar, färgburkar, en halv pelletspall, skyfflar, spadar och kartonger med diverse småplock.
Fatta hur lätt det är att få ut någonting därifrån. Tex gräsklipparen.
Nu är det helt blåst! Har burit upp det som inte används för tillfället.Känner mig hur nöjd som helst.

Sedan var jag ute och plockade blommor och fyllde några vaser.
Nu kan man verkligen frossa bland blomstren. Det finns ju hur mycket som helst att sätta i vaserna!
Till dagens helgbuketter valde jag vita syrener och lupiner.

K är på Gården och är barnvakt till lille P. Nu ska jag sätta igång med middagen. Det blir fläskkarré och klyftpotatis. Ska man dra igång grillen kanske?

Trevlig helg!



Kommentarer