Stenrikt men inte stenkul...

Jag undrade om jag kunde bidra med något jobb på Gården nu när det är som mest att göra.
Gissa vad dom satte mig på? STENPLOCKNING såklart!(Det skulle jag också ha gjort om jag varit dom )
Det är nog det mest träliga man kan göra. Gå runt på åkern och plocka stenar när det är harvat.
Det får ju inte vara för stora stenar när man ska så. På de ställen jag var i kväll fanns det miljoner stenar att ta bort. Typ! 
Man går och går och bär och bär. Böjer sig upp och ner tills ryggen och benen skriker -Sluta!
Men lite nostalgi var det allt ändå...
Solen sken och det doftade somrigt av varm jord, björk, och liljenkonvaljer som blommade längst kanterna. Fåglarnas kvitter byttes så småningom om till nattfåglars läten.
Ett snabbt litet jobb på kontoret när jag kom hem och en titt här på bloggen.
Nu blir det en varm dusch och en kopp te innan det är dags att krypa ner i sängen.
Skönt ibland med arbetsdag när man känner i kroppen att man har gjort ett riktigt jobb!





Kommentarer