Slutspurt på sommaren


Det har blivit glest mellan inläggen här ett tag. Jag har haft fullt upp med jobb och har stökat undan en massa"måstegöra" som samlat ihop sig under semestern. Trodde att det skulle försvinna av sig självt, men sån tur hade jag inte. Ha,ha.
Ett fönsterpar i sovrummet är nu färdigfixade. Nu är det bara ett kvar på hela huset! Det tar jag till våren. Det sitter i sovrummet och det börjar bli för kallt för att bara ha en skiva för. Vem vet hur länge jag håller på tills det är klart...
Det känns oerhört skönt att ha renoverat ALLA fönster på huset! 27 stycken med tre glasrutor gånger två eftersom det är dubbla. Plus 18 stycken enkla fönster med dubbla rutor (småfönstren uppe)
Man borde ha räknat timmarna. Många timmar är det....och många pengar sparade!
Har tagit bort gammalt kitt. Slipat bort färg. Oljat/grundmålat. Kittat nytt och målat två varv med äkta linoljefärg.
Men nu är det färdigrenoverat fönster för min del för lååång tid framåt!

Vi avslutade sommaren (antar jag) med en jättehärlig helg. På lördan drog vi iväg med båten.
Inte så långt, eftersom det blåste så mycket att vi inte vågade gå ut på öppna havet.
Istället hittade vi en skyddad vik där vi övernattade. Vi hade ost och vin med oss och satt ute i den varma kvällssolen till den gick ner. En magisk kväll!
På söndag var det nästan plattvatten och då åkte vi till Mjältön och fina Baggviken. Tillsammans med våra vänner som också har båt.
Lagade oss en god lunch, solade och badade. En tur till Ulvön blev det också och en kopp kaffe på hotellet.
Det var underbart att få en så fin helg efter allt dåligt väder vi haft i sommar.



Kommentarer