Ljumma vindar och Lilla P

Ute blåser ljumma vindar. Det är tretton grader varmt, mörkt och andra november. Jag var tvungen att gå en promenad i kväll fastän jag hade tänkt att vara inne och göra något annat, men det får vänta!
Synd att det blåser ute på altanen. Annars skulle jag svept in mig i en filt och satt mig där med en tekopp. Eller förresten...vad är det som hindrar att göra det i alla fall?
Jag gör det när blogginlägget är skickat!

Efter jobbet hämtade jag upp Lilla P. Barnvakt i eftermiddag. När man är hos mormor och morfar blir det kuliga saker mest hela tiden. Spela trumma på bakbunke med träslev och så ..pssst..mamma får inte veta...titta på Babblarna på datorn! DET är det roligaste som finns! Helt förhäxad alltså!

Uppe i lilla rummet hamras och sågas det hela kvällen. Snart kommer nog motorsågen fram!


Kommentarer