Mitt i november

Jag har tänkt göra mosskransar och hänga på ytterdörren till advent. Då räcker mossan jag plockat inte till på långa vägar. Därför gav jag mig ut i skogen igen i eftermiddag.Även fast jag gick ut vid tretiden började det redan skymma och innan jag var hemma igen hade det blivit riktigt mörkt.
Undra hur mossan i kassen ser ut egentligen? Plockade lite på känn där i skumrasket.

Nu har jag skurit till easy cover våder till wicen. Tänkte börja sätta upp dom ikväll, men hade glömt köpa pensel att stryka på tapetlimmet med. Men med färdigskurna våder kommer det att gå snabbt sen!
Vi har letat efter en gammal dörr med karm att sätta i den nya öppningen,men inte hittat någon som passat.Den får inte vara för hög. En normalstor dörr får inte plats eftersom det är lite snedtak där.
Då hittade jag en dörr i precis lagom storlek på åsarna i vårt förråd!! Hur tur kan man ha!
Den är nog kvar sedan långt tillbaka.
Tyvärr fanns inte karmen kvar, men K är händig och har snickrat en ny!
Dörren är nu slipad och spacklad och så ska den målas i rödockra linoljefärg som de andra dörrarna.


Kommentarer