Fjärde advent och julpyntardag

I sakta mak har vi fått huset juleklart idag. Fanny och jag klädde julgranen på förmiddagen och sedan åkte hon till Åsäng och tog hand om lilla P medan stora P jobbade.
Jag har känt mig trött, slut, ont i käken (som tandvärk, men ändå inte) och huvudvärk. Allmänt slö alltså.
Men jag har tofflat omkring härhemma och pyntat huset klart. Det är nästan inget krams. Mycket grönt och hyacinter, amaryllis och ljus. Jo, kors i taket. TVÅ tomtar! En har hängt med sedan jag var riktigt liten och den andra har K fått när han var liten.
Jag är lite anti till tomtar.Vet inte varför, men en förklaring kan vara att jag fick JÄMT tomtar i födelsedagspresent av mina kompisar. Förståerligt eftersom det säkert stod framme en massa julpynt när de skulle köpa present och det var väl nära tillhands att köpa det då. Jag tyckte säkert att dom var fina DÅ, men det kan ju bli lite tradigt i längden. Hur som helst undviker jag tomtar nu.

K har gjort leverpastej idag! Har aldrig provat göra det förut så det ska bli spännande att smaka sen.
Jag tänkte också prova något jag aldrig har gjort förut. Klenäter. Jag som är totalt värdelös på att baka... Men går det så går det. Nån uslig liten kaka ska man väl få till!







Kommentarer