Internetdöd och tandvärk

Huj vilken dag! Vaknade halv fyra i morse med en ond tand! Kunde inte somna om så jag låg och läste tills väckaren ringde.
När jag kom till jobbet fungerade inte internet! En fiberkabel hade gått av så hela Nordingrå var utan. Många har även fast telefon och TV:n på fiber också. Inte kul.
Jag kunde inte betala fakturor och löner. Inte kunde jag göra i ordning kundfakturor heller eftersom arbetade timmar och själva fakturorna ligger på ett program. Mailen gick inte att läsa...
Ja suck! Det blev till att öppna vanlig post, skriva specar, gå igenom kundlistor och annat som inte kräver internet. Sen fick jag åka till banken och betala ut lönerna.
Hade fått en tandläkartid också på eftermiddagen och det var en tand som spruckit lite och gett en inflammation. Nu blir det till att rotfylla. I dag borrades det och krafsades ut en massa bakterier.
Har precis lika ont än men får väl hoppas det ger med sig snart. Sen ska jag dit två gånger till.
Fy vad det kommer att svida i plånboken. Jättetråkig och onödig utgift. Men å andra sidan har jag inte behövt lägga många kronor på tänderna hittills.
Fast jag har ju hellre köpt fasadlampan för dom pengarna.

Det är helt galet att man är så fruktansvärt beroende av att internet fungerar. Inte bara i jobbet utan det gäller ju på många saker. Än värre är det om elen försvinner. Då blir vi fullständigt strandsatta.
Då har vi i princip INGENTING som fungerar.Skrämmande egentligen.

Hur gick det med leverpastejen då?

Bilden talar sitt tydliga språk. Oätbar! Men det tyckte inte Ella...


Kommentarer