Slut på julen?

Jag läser på bloggar att många plockat bort julen nu. Ut med gran och allt!
Här får nog julen vara kvar lite till. Vi har ju precis tagit fram alla grejorna!
Jag tycker det är mysigt att ha det "juligt" åtminstone över trettondagen. Sen kan man plocka bort.

Jag jobbade hela dagen igår men nu är jag ledig tills nästa måndag. SÅ himla SKÖNT!
Har känt mig så trött och sliten på sistone så denna ledighet kom så välbehövligt.
I dag blev det en promenad i bitande kyla och sol med Ella. Så värdefullt att få vara ute medan solen är uppe! Längtar nu efter vårsolen!! Men dit dröjer det såklart ett tag till.

Jag njuuter verkligen av att vara ledig. Inga måsten eller tider att passa. Lever fortfarande i ett rosa skimmer efter bondeåren. Då var det jobb oavsett vilken dag det var. Upp före fem på mornarna så man var jättetrött hela dagen. Sen måste man ut igen och jobba eftermiddag/kvällen.
Orkade aldrig kolla film eller TV på kvällarna. Eller åka någonstans.
Ja nog var det ett speciellt liv alltid. Men samtidigt var det kul också... ( men inte värt allt slit så här i efterhand när man ser allt med andra ögon)





Kommentarer