Kurar inne i värmen

Det här är verkligen inte min grej. Dessa iskalla dagar! Visst är det soligt och vackert, men bara om man får titta på det genom fönstret. Kan för mitt liv inte förmå mig att gå UT.
Är enormt tacksam över att inte behöva göra det. För det finns dom som måste.
Jag vet hur det kan vara. Under alla år vi hade ladugård och djur som måste skötas oavsett hur kallt det var. Att i bitande kyla göra alla sysslor ändå.Portar som måste spettas upp, traktorer som inte startade, skit som frös fast, vatten som frös till djuren. ALLT blev så mycket besvärligare och tog mycket längre tid att utföra. Fast man helst velat att jobbet skulle gå mycket snabbare än normalt.
Då kunde man inte välja att stanna kvar under filten. Ut måste man vilket som.
Därför uppskattar jag det extra mycket att inte behöva gå ut. Det räcker mer än nog att gå till postlådan...



I dag åkte Fanny tillbaka till Umeå. Stora och lilla P var hit och sa adjö. Det blev fika och en massa skratt, som vanligt.


Hela dagen har vi brassat för fullt i både pelletspanna och vedspis.Det märks såna här dagar att man bor i ett gammalt hus. Inte supertätt om man säjer så, men trots allt orkar pannan hålla oss varma.
Världens enklaste luftfuktare är en kastrull med vatten på spisen. I ett gammhus blir det inte torr luft, men det skadar inte att bättra på lite nu när ändå spisen är varm hela dagen.


Lilla P påbyltad och klar för avfärd.


Kommentarer