Löptur i plusgrader

Det hanns inte med något semmelätande här i går på fettisdagen, så idag var jag in på Skogs Hildas och köpte några.
Tänker göra en krämig blomkålssoppa till middag med semlorna till efterrätt. Mums!

Vi har haft plusgrader en massa dagar och det har tärt hårt på snön. Gräset börjar sticka upp vid skidspåret. Det känns som om det skulle vara kört nu med mer skidåkning i vinter. Men det är ju trots allt bara början av februari och bör vara vinter minst en månad till.

När jag kom hem bytte jag om till träningskläder och med musik i öronen joggade jag sex kilometer.
Tog ut mig helt! Kände mig lite frusen och trött innan, men löpningen gjorde susen!
Nu är jag både varm och pigg! Ett träningspass kan verkligen ge ny energi!

Snart har värsta tiden på året passerat. Från mitten av januari till mitten av februari. Sen kan det bara bli bättre och bättre! Solen börjar värma och man kan sitta ute och njuta! Vår femte årstid - vårvintern! Längtar!!

Kommentarer