Jag kan ju inte skriva äntligen fredag...

Nä, jag tyckte det var alldeles nyss jag skrev förra fredagsbloggen. Veckorna går på rus just nu. Man hinner inte med en bråkdel av det som finns planerat i huvudet. Saker som helst ska vara gjorda innan våren. Samtidigt vill jag att det ska bli vår nu!
Efter jobbet blev det som vanligt helghandling och inköp av helgblomma. En kvist vit lilja den här gången.
Sen hem och ut med alla mattor + hunden.Det är en flat. Flattar vill vara med heeela tiden i allt man gör!!Följer ens steg som en skugga i köket.I bland vill man inte ha "hjälp" helt enkelt.Jag dammsög och började såpskura golvet i köket.
Hunden som har noll och inget tålamod att vara ute mer än typ 1 minut, skäller envist på dörren.
Det finns inget mer enerverande!! Jag blir galen och slänger skurborsten och tar på mig jackan och stövlarna. Nu ska jag banne mig trötta ut hundskrället!! Går i väg med raska steg! Ger mig i väg i djupsnön ner mot ån. Fotade lite och upp på vägen igen. Gick till Grössjön där det var nyplogade isvägar.( De kör racing med bilar där på helgerna)
Då började det fastna snöklumpar under tassarna på Ella. Hon stannade heeela tiden och bet bort.
Det blev inte alls någon rask promenad på tillbakavägen. Mitt fel såklart. Jag borde ha klippt håret på hennes tassar så det inte fastnar så mycket. Det har gått bra hela vintern tills nu, men det är ju kramsnö nu.
Fortsatte skura golvet med henne inne.Inte ett dugg uttröttad... Det går ju bra än så länge när det bara är snö på tassarna.
När det börjar tina ute blir det LERA utanför!! Det är ju grävt längs med hela huset!

K var på After Work med jobbet.Jag iddes inte laga mat till mig själv,så det fick bli en flingtallrik och mackor.
Sen blev det lite jobb med målning i sovrummet innan jag till slut la undan penseln och gjorde kväll.

Såg på SMHI att det ska bli en mulen helg, men jag tror att det kan bli ganska bra dagar ändå!

Trevlig helg!!


Bäverns härjningar vid ån


Kommentarer