Första april! OCH lurad...

Har ni blivit lurade någonting i dag då? Det har jag!
På lokalradion meddelades att Sundsvalls kommun skulle börja införa pant på hundbajs!
Fyra kronor hektot får man och det samlas in på återvinningscentralerna.
Det gick jag alltså på. Ha,ha!

Förutom allt lureri så är väl första april ett bra datum! Det känns så vårigt!
Inte förrän idag har jag märkt att dagarna är väldigt mycket ljusare!
Min lyxigaste dag är fredag. Då slutar jag jobbet klockan två. Det är så himla skönt att komma hem tidig eftermiddag och veta att man har en ledig helg som väntar.
Under hela vintern har man fått skynda sig som en galning för att hinna gå/jogga innan det blir alltför mörkt.
I dag satt jag en stund på altanen när jag kom hem. Inte så väldans skönt eftersom det blåste rakt in, men bara för att!
Promenadrundan blev inte förrän vid femtiden och solen stod fortfarande högt på himlen!
Såå underbart. Inte blev det sämre av att jag äntligen kunde gå min lilla favoritrunda längs sjön. Helt bart inne i skogen. Lite snö ligger kvar i norrlägen och isen på sjön är kvar.

K håller på att såga till golvlister, så imorgon har jag mer att måla!

Bilder från min prommis i vår fina by...

Trevlig fredagskväll!






Kommentarer