Nu kom solen äntligen fram!

Det går fasligt trögt med våren tycker jag! Mulet, kulet kallt och grått, grått, grått.
I tisdags kom det tillochmed snö!
I dag slutade jag jobbet klockan tolv! Åkte hem direkt och beställde linoljefärg.
Nu väntar jag på ett paket med Kittvit, Titan-Zink vit ( till husfasaden) Köpenhamnsgrönt (till en trädgårdssoffa jag ska renovera) Ljusgrått ( till sovrumsgolvet) schellack och ett brännglas till fotogenlampan.
Nu MÅSTE vårvärmen komma snart så man får sätta igång!

Elektrikern har varit här idag och gjort färdigt med elen.Så när jag skrivit den här bloggen klart och druckit ur kaffet ska jag städa i det rummet. Plocka bort alla saker och skräp och tvätta och sandpappra golvet. Börjar nog grundmåla i kväll. Det känns bra att inleda våren med ett nytt, fräscht sovrum!

Egentligen skulle jag vilja sätta igång med grönsaksodlingen också. Ha ett rejält trädgårdsland med massor av grönsaker. Men hejdar mig lite år. Inser att tiden är begränsad för att hinna med allt som vill hinnas med. Nu måste vi koncentrera oss på att få huset färdigmålat först!
Det får bli en enklare odling i pallkragar i år också. Fast kanske några fler...

Nu har solen tittat fram! Äntligen! MEN det har börjat blåsa som sjutton istället! Är det inte typiskt!?

Dom här små blommorna som var så märkvärdiga för ett litet tag sedan börjar sjunga på sista versen nu.


Kommentarer