Valborg i strålande sol

Vilken Valborgsmässoafton vi fick!
Från allt gråmulet och kallt så blev det plötsligt vår på riktigt!
Jag har suttit ute på altanen flera timmar nu på eftermiddagen i bara linnet! ÄNTLIGEN!!

I går kväll var jag tillsammans med mina arbetskompisar från förskolan och löste en mordgåta!
Vi hade varsin roll att spela och kom utklädda till denne "figur". Vi hade ett manus hur vi skulle bete oss och vad vi skulle prata om. Plötsligt blev en av oss mördad och en av oss var mördaren!Sen gällde det att gissa vem. Hur kul som helst! Detta kommer vi nog att göra fler gånger!

I dag har vi varit på byföreningens årsmöte i bystugan. Det väntar många roliga aktiviteter framöver!
Bla en sommarfest den 23 juli med liveband, tubadur, mat mm.
Vem som helst får komma, men man måste boka biljett. Hör gärna av er om ni har lust att dansa loss på en riktig byfest!

Nu har K cyklat till bastun som är stående punkt på lördagseftermiddagarna (den drivs också av byföreningen) och jag sitter på altanen och vilar mig!

Har faktiskt inte gjort ett dugg idag! Behöver såna dagar också.Det har varit rätt intensivt ett tag och kommer att bli, så en hellugn dag emellanåt gör bara gott. 
Sovrumsgolvet är nu grundmålat och jag väntar på att det ska torka inför nästa varv.

 Vi tar det bara lugnt och grillen har fått komma ut. Blir premiärgrillning här i kväll!

Ha en trevlig Valborgskväll alla ni därute!







Kommentarer