Loppis igen!

Vilka underbara sommardagar vi har! Jag njuter av varje sekund. +25 i skuggan idag! Ligger och solar/läser ute på altanen, cyklar till badet och tar ett dopp (tar bara ett par minuter dit) Hem igen och fortsätter läsa, brygger kaffe, vattnar blommor, läser lite till, cyklar tillbaka och simmar lite till, solar en stund igen. Ja, semester när den är som bäst.
Lite tråkigt att K jobbar, men snart har han också semester.
Jag var i väg och handlade i dag och hamnade på en loppis efter vägen dit.
Fyndade en del saker. Bla en gammal stol. Som jag egentligen inte riktigt visste var jag skulle placera.
Men väl hemma med den blev det solklart. Den passar sååå bra vid köksbordet! Så i morgon ska jag tillbaka dit och köpa de andra tre också! Hoppas de finns kvar!!
Den hade ett löst blåvitt stolsöverdrag med volang nertill, men de kommer jag inte att använda.
I stället ska jag klä om originalsitsarna.
De andra fynden jag gjorde var en broderad duk, en liten skål på fot och en Femina från 1957.
Hur kul som helst att läsa. Vilket elegant mode det var på den tiden! Såå snyggt!





Kommentarer