Det blir som det brukar...

I kväll har jag stått ute och slipat ändar på 12 stycken ribbor. Suck!
Så blir det när man inte tänker till före. Precis som det blir för det mesta när jag ska göra någonting.
Ivern i början av projektet är stor, antingen det gäller snickring, bakning eller någonting annat.
Tänker inte färdigt om man säjer så.
Precis så är det nu med trädgårdssoffan.
Det är bara slutvarvet kvar att måla och för att veta vilken sorts skruv jag ska köpa tog jag ut en ribba till gjutjärnsgaveln för att kolla hur de ska sitta och hur stora hålen är som skruven ska ner i.
Jämarns! Det är ju en liten kant där ribben ska in i. Och ribben är för TJOCK!
Ribborna som satt där förr var ju tunnare. Åååå vad less jag blev!!
Det var bara några millimeter som skulle bort så jag tyckte det borde gå att slipa bort med planslipen.
Det gjorde det ju, men fy så tråkigt göra! Tjugofyra ändar!
Men skam den som ger sig. En bra stund senare var det klart och både jag och ribb var täckta med ett lager slipdamm.
Som såklart måste tvättas bort innan målning. Men då kom en ljus idé fram! Lilla borsten på dammsugaren och vips var dom rena igen!
Där tog energin tvärt slut, så målningen får vänta tills i morgon.




Kommentarer