Ledig fredag!

Den här fredagen har jag haft ledigt. Jag är ju det varannan vecka numera.
Började dagen med att åka till Åsäng och hjälpa dom att röja ut och städa på övervåningen.
Blev bjuden på gott fika med nybakad kaka!

Timmarna gick och vips var vi en bra bit in på eftermiddagen. Jag som hade planerat en massa annat också...
Men det är ju två lediga dagar kvar i helgen så jag hinner nog med det också

Det blev en tur upp på Gälingen när jag kom hem. Joggade upp på stumma ben.
Begrundade den vackra utsikten, skrev i gästboken och promenerade tillbaka. Lite sick-sack utanför stigen för att leta trattkantareller.
Hittade en halv kasse. Dom är inte lätta att få syn på precis. Speciellt nu när det ligger en massa bruna löv överallt på marken.

Nu ska jag ställa mig i köket och sno i hop en förhoppningsvis god middag.

Trevlig helg önskar jag er alla som kikar in här!


Vår fina by sedd från Gälingen






Trattisar på tork




Kommentarer

Skicka en kommentar