Vemod

Skyndade hem från jobbet i dag för att hinna pyssla lite ute innan solen går ner.
Då blir det tvärt så mycket kallare. Just nu känns ett par plusgrader som outhärdligt kallt!!

Men om dagarna, när solen skiner är det fortfarande rätt skönt. Jag slutade tidigt i går och då satte jag mig i trädgårdssoffan med en kaffekopp. I bara linne! Satt och gonade i solvärmen minst en timme.

I dag rök luktärterna! Så vemodigt att ta bort. Jag har plockat in blommor till alldeles nyss. Vi hade en rejäl frostnatt i förrgår, så nu är det adjöss med dom.

Krattat lite löv och lagt i komposten hanns också med. För att blanda upp med allt det gröna i den.
Jag brukar inte vara så noga med krattningen på hösten. Maskarna ska ju också ha nåt.



Jag antar att detta är den sista egenplockade helgbuketten för i år.


Kommentarer