En utelördag





Nu när snön är borta hittade jag tallkottarna jag behöver!
(jag var ju ute och sparkade runt i snön för ett tag sedan utan att hitta en enda)

Passade på att fylla påsarna med lummer och enris också.
Det var riktigt skönt i skogen i dag. Plusgrader och lite glimtar av solen.

Passade på att gå en långprommis också medan det var ljust. 

Tvärtemot vad alla andra tycker så gillar jag november! Den november som är nu, med plusgrader och snöfritt.
Den tiden på året önskar jag att jag kunde måla! Jag älskar färgerna som är nu!
När solen lyser på det gamla gräset som har massor av skiftningar i gult-brunt. Trädens bruna stammar mot dessa naturfärger och den blå himlen. Granar och tallar är väl aldrig så gröna som nu?
Den plöjda åkern som har olika skifningar i brunt. Sjöarna har djupblå färg som aldrig annars.
Det är otroligt fint! Tänk att måla en stor tavla och få med alla dessa färger!

Oj, när jag läser igenom detta låter det fruktansvärt deprimerande egentligen. Men gå ut och TITTA!
Naturens färger är aldrig så skiftande som just nu! Det är INTE grått!
Trist och dött blir det när snön kommer-då blir ju allt bara vitt....

K är i by- bastun som brukligt på lördagar. Han har även eldningen av den idag.
Bastun är byns "the place to be".
Jag har aldrig varit dit. Är väl inte någon bastuälskare precis.
I stället tänker jag ta mig en glögg och kika i tidningen "Gods och gårdar" som kom häromdagen.
Det är så vackra bilder i den!


                                                                               Det finns mycket skägglav på granarna här

Kommentarer