Mitt lilla hemmakontor


Fredagkväll, och jag släcker nu lampan på mitt lilla hemmakontor.

Jag jobbar ju även några timmar i veckan för Gårdens räkning. Själva bokföringen behöver jag inte längre göra och det frigjorde en massa tid för mig.
Men ändå är det en hel del pappersjobb. Jag gör ju allt "förarbete" innan det ska bokföras.

Men det är inget betungande jobb på något vis. Jag tycker ju att dator-och pappersjobb är roligt.
Speciellt när jag själv kan bestämma när jag ska jobba och kan göra allt hemifrån.
Har jobbat lång dag på "jobbet" i dag, men det är ju snart den sista och då är det bara att bita i det sura äpplet och göra det som göras skall. Trots fredagkväll...

Kontoret är det enda rum i huset som vi inte har renoverat alls.
I början tyckte jag färgen på väggarna var gräslig! Att måla eller tapetsera väggarna låg rätt högt på priorieteringslistan.
Men när de mörkbruna bokhyllorna och den oxblodsröda skinnsoffan kom in så blev det faktiskt inte så dumt ändå med de roströda väggarna.
Jag hittade det lilla vita skrivbordet och stolen på Blocket och det fina skåpet som sväljer alla pärmar kommer från IKEA.




Trots att kontoret är litet går det bra att hålla ordning. Pärmarna i skåpet, smågrejor i skrivbordslådorna, böcker i bokhyllorna och skrivaren på ett litet bord  vid soffan.
Anslagstavlan ovanför skrivbordet har jag gjort av en gammal fönsterbåge som jag satt hönsnät bakom. Sätter fast lappar och papper med små klädnypor.


Det är tråkigt att det inte går att få till så bra bilder inomhus på kvällen. Inte ens med kameran.
De här är de bästa jag kan bjuda på tyvärr.

Nu väntar en god middag lagad av K och sedan mitt favoritprogram på TV.
"På spåret". Ni vet väl att man kan tävla hemma i soffan med appen Duo?
Riktigt roligt faktiskt. Hoppas på många poäng i dag!

Trevlig fredagskväll!

Kommentarer